تونل VPN چیست و چگونه کار می کند

تونل های VPN چطور کار می کنند و انواع آن کدامند؟

define-vpn-tunnel

تونل صرفا یک ارتباط بین دو مکان از طریقی دیگر است. یک مقایسه صادقانه ممکن است به این صورت باشد که تونلی در زیر کوه زده شده باشد. هر دو طرف کوه از طریق این مسیر به هم وصل شده است، در این مورد “کوه” شبکه است. بنابراین در درجه اول یک تونل ممکن است میان بر مستقیم از طریق شبکه باشد.

اگرچه در تعریف تونل رمزگذاری نشده است، ابتدا اجازه بدهید بگوییم شما یک شعبه از محل کار را در یک موقعیت مکانی بدست آورده اید در حال بکار بردن یک ارتباط منظم است پس شما می توانید از هر جایی در مکان اصلی متصل شوید. از آنجاییکه اطلاعاتی که شما بین شعبات منتقل می کنید احتمالا حساس هستند، شما نمی خواهید کسی قادر به خواندن آنها در حالیکه بر روی شبکه جابجا می شوند باشید. در اینجا است که تونل VPN به بازی می آید. در واقع علت اصلی خرید VPN و خرید کریو بهره وری از این خصوصیت تونلینگ می باشد.

فن آوری شبکه خصوصی مجازی بر مفهوم تونلینگ تکیه دارد. تونلینگ VPN شامل ایجاد و حفاظت از یک ارتباط منطقی شبکه است (که ممکن است شامل گره های میانی نیز باشد). در این ارتباط، بسته ها در یک فرمت کپسوله شده ایجاد می شوند . سپس بین خریداران کریو VPN و سرور منتقل می شود و در نهایت در محل دریافت از کپسوله خارج سازی خواهند شد.

چندین پروتکل شبکه الکترونیکی به طور خاص با تونل های VPN اجرا می شوند. در اینجا نام سه پروتکل VPN که بیشتر مورد استفاده اند لیست شده است،  این پروتکل ها معمولا با یکدیگر ناسازگارند و برای پذیرش توسط کسب و کارها با هم دیگر رقابت دارند.

1- L2TP :پروتکل L2PT امنیت فوق العاده آنلاین به علاوه IPsec به وجود می آورد.

2- PPTP: تکنیک تونلینگ Point-to-Point یکی از مشهور ترین در بین تکنیک های  VPN است.

3- IPsec: IPSec VPN می تواند یک پروتکل VPN باشد، مشابه PPTP که برای قرار گیری در یک شبکه امن و غیر عمومی قابل استفاده است.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online